Vi tilbyder udsendelse, gennemførelse og rapportering af medarbejdertrivselsundersøgelser (MTU) og arbejdspladsvurderinger (APV) – enten samlet eller hver for sig.

Der er mulighed for at anvende vores MTU- og APV-standardskemaer eller udarbejde egne skemaer, som kan tilpasses den lokale kontekst med præcist de spørgsmål, der er relevante at stille dine medarbejdere.

Resultaterne af MTU- og APV-undersøgelserne kan leveres i form af Word-rapporter med søjlediagrammer og svartabeller eller interaktive Power BI-rapporter, der muliggør opfølgning og sammenligning på afdelings- og lederniveau.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er en APV?

En arbejdspladsvurdering (APV) er en kortlægning af det fysiske og psykiske arbejdsmiljø, som også skal inddrage arbejdspladsens sygefravær.

Hvor ofte skal APV’en gennemføres?

Det er lovpligtigt for alle arbejdspladser at gennemføre en APV mindst hvert 3. år, og når der sker væsentlige ændringer i arbejdsforholdene.

Hvordan skal APV’en afvikles?

Der er ingen krav til, hvordan en APV skal gennemføres, men metoden skal besluttes af ledelsen og arbejdsmiljørepræsentanterne i fællesskab, og processen skal munde ud i en skriftelig handleplan.

Arbejdspladsen kan med fordel anvende kvalitative såvel som kvantitative data til at kortlægge arbejdsmiljøet.

Kvantitative data indsamles nemt og bekvemt ved brug af et spørgeskema.

Kan MTU’en og APV’en afvikles samtidigt?

Ja, og det kan være en fordel.

Alle skoler skal nemlig gennemføre begge undersøgelser mindst hvert 3. år, og der er overlap mellem undersøgelsesområderne, nemlig det psykiske arbejdsmiljø.